PROFESIONALITAS GURU NAMBA
Keywords:
guru, profesionalitas guru, sekolah minggu, NAMBAAbstract
The difficulty of being a professional teacher is being able to consistently strive for every Sunday School Worship, to be dynamic, and creative accordance with today's children's world. This paper provides an overview of how good the professional Namba GBT KAO teachers are. The research method used is descriptive quantitative, which tests descriptive hypothesis. Based on the analysis of field data that has been carried out, it is concluded that the Namba GBT KAO teachers need to continue to develop themselves to become professional teachers in creating creative and fun classes.
References
AM, Sudirman. Interaksi Dan Motivasi Belajar Mengajar, Pedoman Guru Dan Calon Guru. Jakarta: Rajawali, 1994.
Asmani, J. M. Tips Menjadi Guru Inspiratif, Kreatif, Dan Inovatif. Yogyakarta: Diva Press, 2009.
Byran Coombs. Mengajar Secara Efektif. Bandung: Kalam Hidup, 2010.
Chaniago, Syahril. Profesi Keguruan. Econosains Jurnal Online Ekonomi Dan Pendidikan. Vol. 13. Jakarta: Rineke Cipta, 2015.
Church, Michael. Motivation and Work Behavior. Long Range Planning. Vol. 26. New York: McGraw Hill Inc, 1993.
Creswell, John W. Riset Pendidikan: Perencanaan, Pelaksanaan, Dan Evaluasi Riset Kualitatif Dan Kuantitatif. Yogyakarta: Pustaka Pelajar. Yogyakarta: Pustaka Belajar, 2015.
Deshler, J. David. Review: Handbook of Adult and Continuing Education. Adult Learning. Vol. 1. Calivornia: Jossey-Bass, 1989.
Widodo. Metodologi Penelitian. Universitas Pendidikan Indonesia. Vol. 1. Jakarta: Kencana Prenada Media Group, 2003.
Gidion, G. (2018). EFEKTIFITAS KEPEMIMPINAN YANG MEMBERDAYAKAN DALAM MENINGKATKAN PERTUMBUHAN GEREJA DI GEREJA JEMAAT KRISTEN INDONESIA MARANATHA UNGARAN. Shift Key: Jurnal Teologi dan Pelayanan, 8(1).
GP, Harianto. Pendidikan Agama Kristen Dalam Alkitab & Dunia Pendidikan Masa Kini. Yogyakarta: Andi, 2016.
Husain, Latifah. Profesi Keguruan. Yogyakarta: Pustaka Press, 2017.
Janawi. Kompetensi Guru ; Citra Guru Profesional. Bandung: Alfabeta, 2012.
Lie, Paulus. Mengajar Sekolah Minggu Yang Kreatif. Yogyakarta: Andi, 2009.
Mary, Eirene. Guru Agama Kristen Yang Profesional. Vol. 5, 2018.
Mulyasa, Enco. Menjadi Guru Profesional Menciptakan Pembelajaran Kreatif Dan Menyenangkan. Bandung: Remaja Rosdakarya. Jakarta: PT Remaja Rosdakarya, 2005.
Oemar Hamalik. Kurikulum Dan Pembelajaran, Jakarta. Jakarta: Kencana, 2008.
Paul D.Stanley-J.Robert Clinton. Mentor Anda Perlu Mentor Dan Bersedia Menjadi Mentor. Malang: Gandum Mas, 1996.
Peck, David, David Whitlow, David Peck, and David Whitlow. Introduction to Personality Theory. Approaches to Personality Theory. New York: John Wiley & Sons, 2019.
Piper, Martha K. Teaching and Learning in the Elementary School. Journal of Teacher Education. Vol. 28. New York: Macmillan Publishing Co. Inc, 1977.
Sanjaya, Wina. Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. System. Vol. 6. Jakarta: Kencana, 2010.
Stephen Tong. Arsitek Jiwa II. Surabaya: Lembaga Reformed Indonesia Injili Indonesia, 2003.
Sufianta, A.Mintara. Roh Sang Guru. Jakarta: Obor Medai, 2009.
Sukoco. Teknik Mengajar Guru. Malang: Gandum Mas, 2017.
Suyanto, and M.S Abbas. Wajah Dan Dinamika Pendidikan Anak Bangsa. Yogyakarta: Adicita, 2004.
Suyanto, and Asep Jihad. Menjadi Guru Orifesional, Strategi Meningkatkan Kualifikasi Dan Kualitas Giri Di Era Global. Jatim: Erlangga, 2018.
Syaiful Bahri Djamarah. Guru Dan Anak Didik Dalam Interaksi Deduktif. Jakarta: Rineka Cipta, 2000.
Telaumbanua, Fo’arota. Pengelolaan Data Penelitian Perbandingan Dan Hubungan. Jakarta: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan UKI, 2005.
Tidwell. Pelayanan Kependidikan Gereja, Terj. Inge G. Subagyo. Semarang: STBI, 2014.
Untara, Wahyu. Kamus Bahasa Inggris Indonesia- Indonesia Inggris: Untuk Pelajar, Mahasiswa Dan Umum. Bandung: Ruang Kata, 2014.
UU No 14 Guru dan Dosen, RI. Undang-Undang Guru Dan Dosen. Produk Hukum. Bandung: Fokus Media, 2005.